diumenge, 4 de març del 2012

BARTOMEU LLEBARIA GRAU



DUESAIGÜES


Nasqué a Barcelona i viu actualment al poble de Duesaigües. Amant de la natura.
És un artista polifacètic: Dibuixant, pintor, aquarel·lista i escriptor. Comercial de professió. Crític incansable i com no podia ser d’altra manera; amant de la poesia.






Enyorança de vida

Ja no queda Puigmarí,
records d’enyorança,
de visió de muntanya i bosc
que no podrem oblidar.

Imaginació i progrés,
tindrem tal vegada,
o serà mancances per demà
que algú en gaudirà.

A la llarga ser estimat o menyspreat
és una manera de ser
o un art de viure,
per tots en aquesta vida.

Ambició sense control,
el que desitja, sempre en vol,
més diners i més poder,
sense respectar res.

Món ideal. Quimera!
Bondat, humilitat,
desterrar l’egoisme i la maldat,
per un món agermanat.

Tot passa, és un instant,
progressem, mes morim,
imaginació, ironia de la vida,
incomprès i tan senzill

Duesaigües, any 2011. La prosperitat ha arrasat la muntanya, per l’interès de milers de tones de pedra per construir.


Nadal 2011

Seguirem sempre el camí
que la vida ens ha donat.
Recordant els bons amics
que amb il·lusió hem estimat.

Desitjant felicitat
per aquest proper Nadal
i nou any per tots prosperitat.


Vivencias y opiniones

Razonamiento:
            No escribo, siempre me lamento de no hacerlo con frecuencia,
ahora veo con claridad: dejé de construir maquetas de barcos, fue una gran afición, más tarde pinté poco y apenas escribí.
            Todo ello perfectamente comprendo, tiene una razón o varias y no me siento culpable de todo, si bien me pesa enormemente y me atañe y me apena; hoy como muchos otros días, podría decir a diario, pienso en ello, repaso mis escritos y leo el libro “Ofrendas”, que me motiva reflexionar, a pesar de tantos motivos no puedo excusarme, no quisiera sentirme culpable la falta de esfuerzo lógico que no quiero reconocer, con los años todo merma, lo sé y asumo de verdad.

“No pensamos lo suficiente que dependemos los unos de los otros: en el simple plano material, somos todos independientes en nuestras necesidades cotidianas, de manera que tenemos una deuda con todos los seres” – Kalou Rinppotché

“Se puede dar algo a los demás.
No siempre es necesario recibir antes de dar” – Chogyan Trungpa

“Nuestros niños son nuestra meditación” – Jach Kornfield

“La familia es la célula fundamental de la sociedad” – XIV Dalai Lama

“Una familia influirá a otra y luego a otra más, luego a diez, cien, mil y toda la sociedad se llevará mejor” – XIV Dalai Lama

Sinceramente me complace enormemente al leer estos escritos, analizando me siento en paz, más a pesar de todo reconfortado de reconocer mi ignorancia y limitaciones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada